2016. február 23., kedd

CSED és egyéb finomságok

Adott a szitu hogy szültem egy gyönyörű kislányt 2015 december 11.-én.
A korházban minden rendben volt. Szó szerint a s**ünk ki volt nyalva ( mire jó a kapcsolat meg a protekció? Irónikus kérdés volt... )
Jöttek az ünnepek, mondták még benn a kórházban, hogy december 18-án megáll az élet az országban, majd januárban elintézzük a családit, csed-et egyebeket.
Oké no para. Készültünk a karácsonyra, főzés, család, anyukám segített a manó körül, szépen boldogan elmentek az ünnepek, jött a szürke január... Hát mostmár csak el kéne menni elintézni ezeket a SEGÉLY-es dolgokat ( mert ugye hiába vagy vállalkozó segélyt kapsz ha szültél o.O elég degradáló.... )
1 hosszú maratoni ÁNYK böngészsés és sikertelen próbálkozások tömkelege után bekullogtam a magamra kötött kölykömmel a kormányablakba ahol egy bazi plakát fogadott " kisgyerekkel érkezők soron kívül bemehetnek " óóóó detutikirály!! 10 perc alatt végzek. Még jó hogy kinn hagytam a férjemnek a telefont játszani. Sippsupp elintézzük a dolgot. Úgy 40 perc után sűrű bocsánatkérések közepette elsétált előttem a recepciós és bement szólni hogy ugyan hívják már be a kismamát. ( A gyerek olyan 4-4,5 hetes volt kb. Gyerekágy mi? :D )
Na szóval kormányablak. Onnan hogy bejutottam semmi perc alatt megcsinálta a néni a papírmunkát. Abba legalább biztos lehettem hogy családit azt kapni fogom és őszinte csodálatomra a 62 000-es gyermekágyi SEGÉLYT o.O is el tudtam intézni. Királyság... A CSEDdel kapcsolatban meg menjek át az OEP kirendeltségre. Pont ma van ügyfélfogadás. Óh mondom tutikirály nem is hittem hogy egy nap alatt el tudok intézni mindent....
Az OEP kirendeltségen SENKI nem volt. Mondanom sem kell örültem mint majom a farkának, na itt is 10 perc alatt végzünk. Na igenám...
-Hoztam igénylőt?
-Hátőő mondom ja amit le lehetett tölteni nyilatkozat az ittvan.
-De ezen nincs VONALKÓD!!! ez is kell de az igénylőt menjek haza és nyomtassam ki és hozzam vissza.
-OK ha ezt itt nem lehet elintézni akkor majd megpróbálom leadni ( ÚJFENT ) ügyfélkapun. Köszönöm viszonlátás.
( az utánam következő kisebbségi végzett UGYANAZZAL az üggyel amiért én mentem mire felvettem a kabátomat o.O )
Hazaballagtam. Leültem a gép elé és elkeseredetten megpróbáltam újra kitölteni a nyomtatványt ÁNYK-n. Valami csoda folytán sikerült leadni.
Ó királynő vagyok. Innentől már csak várnom kell a sültgalambot meg a 2 havi ellátást a számlámra. ( ez volt január 12-én )
Január 28-án jött a szomorú felismerés. Visszadobta a NAV/OEP a CSED igénylésemet.... Sírtam üvöltöttem nem hittem el... NEM VAGYOK JOGOSULT beadni ezt a nyomtatványt.
Hívom a könyvelőt. Igen tudja mi lehet a gond, regisztrálnom kell az OEP-nél az ügyfélkapumat... OKÉB***MEG másnap vér vörös fejjel a VONALKÓDOS papírt lobogtatva bementem a helyi OEP kirendeltségre hogy itt van a ki****optt vonalkódod, kérlek indítsd el az igénylésemet.
PECSÉT?
MILYEN PECSÉT AZ ISTEN ÁLDJON MEG EGYÉNI VÁLLALKOZÓ VAGYOK HA AKAROM A SZOMSZÉDOS PAPÍRBOLTBAN PÉNISZ MINTÁVAL ELLÁTOTT PECSÉTET CSINÁLTATOK ÉS HA NINCS BÉLYEGZŐM?
Akkor nyilatkoznom kell...
OK akkor leadom ügyfélkapun, legyen szíves regisztrálni az ügyfélkapumat az OEP-nél.
Azt nem tudja megcsinálni mert nincs összeköttetésben az OEPpel ( MIVAN???? A HELYI OEP NINCS ÖSSZEKÖTVE A NAAAAGY OEPPEL???? MIVAN??????)
OKÉ AKKOR ADJON LAPOT
Menjek haza és nyomtassam ki.
Jó hazamegyek b***eg és kinyomtatom, visszahozom akkor később.
Ne hozzam vissza adjam fel postán.
De akkor örökélet míg odaér vagy oda se ér ki tudja Magyar posta meg a pontosság...
Dehát ő is postán adja fel és ma már elküldte legközelebb 2 hét mulva fogja
MIVAN????? MI A TÖKÖM ??? 60AS ÉVEK??? INTERNET????
Segg idegesen hazaviharzottam lebéllyegeztem azt a nyamvadt VONALKÓDOS papírt és feladtam postán.
Várok várok türelmesen. Se tértivevény vissza nem jött se értesítés... REMEK
1,5 hét után mikor gyalog körbejártam volna már az egész országot felhívom az Oep-et hogy ugyan megkapták e a levelemet a papírjaimmal ugyanis a térti nem jött még vissza
Igen megkapták de nem jó mert nincs meg valami nyomtatvány, de küldött róla hiánypótló határozatot...
OK.
Na mondom lesz**om úgyis megyek a héten UH-ra a gyerekkel majd bemegyek az OEP-hez aztán rákérdezek mivan.
Február 11.
Ülök az OEP irodában magamra kötve az akkor 2 hónapos gyerekkel és hallgatom az ellenőrzési osztályról lehívott ügyintézőt hogy T1041-es nyomtatványon be kéne jelenteni hogy én vállalkozó vagyok...
HOGY A MIAFFFFF???? Pont ugyanezt a nyamvadék nyomtatványt adtuk le egy évvel korábban mikor a NAV-nak nem volt egyértelmű hogy főállású KATÁs vagyok és kerestek rajtam 63 000-nyi TB pénzt.
Oké felhívtam a könyvelőt. SOS 10 perced van rá add le kérlek.
OK másnap le is lett adva a T1041-es nyomtatvány, benne szereplő lábméretemmel, egész életrajzommal ( ironizálok nyílván... ).
Hívom hétfőn Józsibá-t az ügyintézőt, hogy na na na megkapta? Mizu.
Ó hívni akart ő is csak még dolga volt, minden tuti a pénzügyön van az ügyem.
Áh mondom hawaii dj meg napszemcsi, megjön a lé apu megveszi a várost, gazdagok leszünk kaviár meg minden.
2016 február 22. 18:37 perc

"A megadott jogviszony kódra vonatkozóan önmagára nem jelenthet be biztosítási
jogviszonyt."

Bezzeg arra van idejük hogy vasárnap este 6-kor érkezzen egy ilyen az ügyfélkapumra.

Zabszemmel a seggemben vártam a ma reggel fél 9-et hogy felhívhassam a NAV-ot végre valakit elküldhetek a jó édes anyjába, már nagyon érik.

Hihetetlen sebességgel 3 perc alatt élő emberrel beszéltem

A következő a tényállás kedves anyuka. NEM ADHAT LE T1041-es NYOMTATVÁNYT KATÁS EGYÉNI VÁLLALKOZÓKÉNT

Akkor mégis mit adjak le. Az OEP ezt kérte tőlem.

Hát hívjam fel az OEP-et és kérdezzem meg o.O MIVAN?????
Ha nem tudnak segíteni akkor hívjam vissza őket és majd kitalálnak valamit... AHA oké... na itt kezdett ténylegesen bizarrá válni a történetünk.

Felhívtam az OEP-et.
Hát komolyan nem hiszik el. Hogy a NAV milyen hülye, hogy ezek "NEM KÉPESEK FELFOGNI" ( igen ezt így ) hogy a katás vállalkozót azt egyéni vállalkozói jogviszonyra kéne bejelenteni mert olyan jogviszony hogy katás vállalkozó olyan nincsen. És hogy a NAV meg az OEP nincsenek összeköttetésben, és megengedem e hogy ők írjanak egy hivatalos állásfoglalást az ügyemben a NAV-nak.

HÁT MÁR HOGY A BÜDÖS P***BA NE ENGEDNÉM MEG!!!!!
Kiderült továbbá az is hogy hiába fizetem én a katám havi 50 000 forintját 2014 áprilisa óta rendszeresen és lelkesen NINCS BIZTOSITÁSI JOGVISZONYOM  így nem vagyok jogosult sem egészségügyi ellátásra sem pedig táppénzre segélyre stb-re.

Mondtam az ügyintézőnek ( aki tényleg készséges és segítőkész volt ) hogy nembaj ha nem kapok ellátást, csak mondják, lepasszolom a gyereket a nagyinak és akkor dolgozok tovább. Nem gond, csak valami bevétel csak kéne kajára, rezsire stb... ESETLEG
Nem nem majd jó lesz ez majd utánanéz... Őőőő... oké várom.

Szóval jelenleg lelkesen várjuk hogy az OEP utána nézzen hogy mit lehetne tenni.

Én vagyok az első KATA-s vállalkozó aki volt olyan hülye hogy gyereket szült?

De kérdem én kíváncsian és tényleg nem kötözködve.
MÉGIS HOVA A BÚS P***BA MEGY EL AZ ADÓ AMIT BEFIZETEK HA SZEMMEL LÁTHATÓAN NEM VAGYOK BIZTOSÍTVA HIÁBA FIZETEM AZ EGÉSZSÉGÜGYI HOZZÁJÁRULÁST IS TARTALMAZÓ KATÁMAT??? Tán a budai fonódó villamoshálózatot vagy az MTK stadiont támogatom ??? -.-"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése